Anlita oss

Våra medarbetare är skickliga på att anpassa våra insatser efter dina individuella behov och din genomförandeplan som uppdateras regelbundet för att säkerställa att vi levererar precis det du behöver.

Att bli vår kund/vårdtagare

Så här går det till, Lerums kommun: Vi har ett avtal med Lerums kommun, och för att bli beviljad hemtjänst behöver du ha ett beslut från kommunen.

Du kommer att bli informerad om oss av din handläggare på kommunen, där du får möjlighet att välja oss.

Är du redan en hemtjänst kund och vill byta till oss, det bara och ringa din handläggare och informerar att du vill byta till Solkatten hemtjänst.

Så här går det till

Lerums kommun, vi har ett avtal med Lerums kommun, och för att bli beviljad hemtjänst behöver du ha ett beslut från kommunen.

Du kommer att bli informerad om oss av din handläggare på kommunen, där du får möjlighet att välja oss.

Är du redan en hemtjänst kund och vill byta till oss, det bara och ringa din handläggare och informerar att du vill byta till Solkatten hemtjänst.

Uppstart möte: Innan eller första dagen efter att du har valt oss, besöker vi dig hemma, där får du möjlighet att dela med dig av dina behov och förväntningar. Tillsammans planerar vi hur utförandet ska se ut.

Insatser: Efter planeringen utför vi de service-, omsorgs- och hemsjukvårdsinsatser som du har beviljats. Utförandet anpassas enligt din individuella genomförandeplan, vilket innebär att vi tar hänsyn till hur du önskar att de nödvändiga insatserna ska utföras och på vilket sätt du vill ha hjälp.

Pris: Det är Lerums kommun som fastställer din månadsavgift och de fakturerar dig, vilket innebär att du betalar samma kostnad som om du valt kommunens egen hemtjänst.

Personal: Våra medarbetare är utbildade undersköterskor, personal går på regelbunden kompetens höjande utbildning inom olika område, bla.a förflyttningsteknik, demens, palliativ vård, att jobba med äldre etc. Vi jobbar i mindre arbetsgrupper för att säkerställa att du får den högsta möjliga nivån av uppmärksamhet och vård som du förtjänar.

Att byta till oss: Enligt lagen om valfrihet har du rätt att välja vilken hemtjänstleverantör du vill använda. Kontakta din handläggare på kommunen för att byta till oss, och vi kan säkerställa att övergången sker smidigt och inom 24 timmar.

Personal: Våra medarbetare är bl.a utbildade undersköterskor. Alla personal genomgår regelbunden kompetenshöjande utbildning inom olika områden, såsom förflyttningsteknik, medicin, demensvård, palliativ vård.

Vi arbetar i mindre arbetsgrupper för att garantera att du får den högsta möjliga nivån den vård och service som du förväntar dig.

Kontakta oss